SeLaMaT MeNyAmBuT RaMadHaN Al-MuBaRaK

Salam kepada kekawan semua..ish macam tak sabar lak aku nak pose nie..apa-apa hal pun aku nak menyucapkan jugak walaupun awal coz takut nanti aku lupa nak update..hehehe..

Memohon maaf semperna bulan ramadhan
Saya memohon ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa dan keterlaluan.
Salam.Doa malaikat Jibrail menjelang ramadhan "Ya allah tolong abaikan puasa umat muhamad, apabila sebelum memasuki bulan ramadhan dia tidak melakukan hal yang berikut".

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada orang tuanya (jika masih ada)
* Tidak bermaafan terlebih dahulu antara suami dan isteri
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang disekitarnya

Maka rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita banyakkan yang berdoa adlah malaikat dan yang mengaminkan adalah rasulullah dan para sahabat dan dilakukan pada hari jumaat.
Kepada sahabat semua bersemperna ramadhan yang bakal tiba saya terlebih dahulu memohon ampun dan maaf jika saya ada membuat sebarang kesalahn baik yang sengaja atau tidak disengajakan sepanjang perkenalan kita. Semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T. Insyallah.


"SeLaMaT MeNyAmBuT RaMaDhaN Al-MuBaRak"

Comments

Popular Posts