RaYa

RaYa

Monday, January 16, 2012

SeBuLaN SuDah..

Salam to all my friend..

Rindu kat mama...perginyer mama ke rahmatullah sesuatu yang sukar untuk diterima..lagi 2 hari genap la mama sebulan meninggalkan dunia..tapi aku terima hakikat daripada mama suffer lebih baik allah mengambilnyer..dan aku tahu bahawa Allah lebih menyayangi mama..

Rasa macam baru je aku bersama mama..bermesra,berpeluk, berjalan dengan mama tapi semua tu sudah jadi kenangan buat aku..pada tarikh 18.12.2011 hari ahad jam 5.40pm mama telah pulang ke rahmatullah..saat tu bagaikan tidak percaya yang mama akan meninggalkan kami semua.. hembusan nafas yang terakhir dapat kami adap..mama pergi dengan tenang dan senang..syukur alhamdulilah semuanyer berjalan dengan lancar..dari segi mandi sampai ke liang lahat..semua dipermudahkan..

Pada keesokkan harinya aku sudah mula demam..kata pakcik kat situ semangat aku hilang..jadi diberikan air penawar hampir 5 hari jugak laa kebah tak kebah demam tak demam..dituruti anak aku aqeem dan boleh dikatakan seluruh keluarga demam..Aqeem memang aku bawa sampai ke liang lahat untuk tengok opah mama..sebab dia paling rapat ngan opah mama..sampai sekarang bila aku tanya mama opah mama dah meninggal opah sakit..sian opah..abg sayang opah..tapi opah dah tak ada ngan abg..syahdu aku dengar..

Ya Allah aku memohon padamu Ya Allah tempatkanlah mama ditempat yang beriman dan solehah..Al-Fatihah..Semoga roh mama dicucuri rahmat..

2 comments:

  1. dari Dia kita dtg, dr Dia jugaklah kita dikembalikan. Be strong yer syg.. Sedekahkan doa, Al-Fatihah dan Yaasin buat Mama. Semoga Allah tempatkan Mama ditempat org2 yg beriman.. Amiin..

    ReplyDelete
  2. Amin..terima kasih mun..perginyer mama terasa semangat pun ilang..tapi kita yang idup nie terpaksa diteruskan..

    ReplyDelete