Check-up

Hari nie aku check-up last untuk monthly after this 2 week pulak..takut pun ada..dah semakin dekat dah nak delivery nie..Sakng nie tgh menahan kesakitan gigi..tak tau la nak bersalin ni macam² hal semua nya nak sakit...hihihi..tapi tak per ini mungkin dugaan aku redoi menerimanya.. Lupa pulak nak citer dalam blog aku nie..lama gak la aku tak buka coz banyak benda yang kena urus sendiri masa tidak mengizinkan aku berblog nie..huhuh..aku admitted ke wad pada 20.03.2011 coz preterm labour (ada contraction)..petang tu dalam kul 5.30pm aku pun oergi la HRPB, Ipoh kat bahagian bersalin..sampai sana as usual mesti buat ctg..tut tut ada contraction 4:10 moderate..bukaan dah 1 cm..aku pun terus diantar ke bilik doctor..disebabkan baby dalam tummy nie tak cukup bulan lagi doctor suggestion cucuk dexa 2 dose untuk matang kan peparu baby..mak ai sakitnya bukan main lagi..apa leh buat demi anak dalam kandungan ku ini..aku tahan la..pastu makan ubat untuk hentikan contraction..tab.nifidifine 10mg 4 hourly until 48 hours to stop the contraction..alhamdulilah contraction semakin kurang..aku dihantar ke wad coz contraction aku dah semkin kurang ke 1:10..but aku tak tahan lelama kat hospital maklum hati dok teringat kat si aqeem tu..lama tak lama gak la 4 hari aku duduk hospital.. 23.03.2011 baru aku dibenarkan keluar coz aku cakap dah t ak rasa sakit lagi..tapi aku still rasa gak sebenar..moga-moga baby dalam perut mummy nie selamat keluar hingga term.. sebelum terlupa nak citer sikit kisah si aqeem nie..sekejap sahaja macam tak percaya je dah nak masuk 3 tahun..03.04.2011 genaplah anak mummy 3 tahun..insyallah next year pergi school ye sayang..skang dalam proses learning dengan aku dok menghafal ABC..aku ada bagi tau dia kalau nak pergi school abg aqeem kena baca ABC sampai Z kalau tak abg tak leh g school so skang ari-ari pantang nampak muka mummy mesti dia baca dan dah hafal pun..pandainya anak mummy nie..birthday kali nie mungkin tak sambut la kot dengan keadaan mummy yang memboyot nie.lain kali ye sayang..just family gathering je la..nasib baik jatuh pun hari ahad..boleh la jemput tok ayah, opah mama,mama,papa, kakak n abg mukhris datang umah makan-makan..hope so aku tak sakit la masa tu.. Apa lagi nak di distory mori nie..rasanya cukup la dulu..tunggu aku lepas check-up petang nie...

Comments

  1. risau je dengar...member ieda due lebih kurang hang dah selamat deliver prematured bb...1.5kg je...apepun ieda doakan yang terbaik yer

    ReplyDelete
  2. Aku doakan ko selamat melahirkan nanti.. Insyaallah... ;)

    ReplyDelete
  3. Thank u my friend for your supporting..anyway moga-moga aku selamat bersalin hendaknya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts